maandag 26 februari 2007

Carnaval 2007

16-2-2007 vierden we carnaval op school. Iedereen moest natuurlijk verkleed naar school komen want dat hoort er nou eenmaal bij.

Aan het begin moest iedereen naar de Grote zaal komen en daar werd een verhaal verteld door meester Frans,en behalve veel plezier te maken en te lachen met elkaar waren er ook heeeeel veel spelletjes te doen. Ik (Robin de Jong) moest zo'n spelletje begeleiden, dus deed ik dat samen met een vriendinnetje uit de klas. Ik vond het eigenlijk wel jammer want ik had meer zin om mee te doen aan de spelletjes maar omdat ik in de 6de klas zit mocht ik dat niet meer. Ik begeleidde het spelletje ''proeven''. Maar verder was er ook nog veel te doen: Steltlopen, schilderen op de ramen en blikken gooien, en er was ook veel muziek, en in de lagere klassen werd een superlange slinger gemaakt. Er liep ook iemand rond met een accordeon en die maakte steeds vrolijke muziek.

Later in de ochtend (toen iedereen ongelofelijke honger had) werd er natuurlijk voor eten gezorgd, en omdat het carnaval was aten we natuurlijk geen boterhammen met jam of pindakaas, nee er werd toen lekker friet gebakken op het schoolplein. Iedereen mocht daar heen gaan en dan kreeg je een flinke papieren zak vol met friet onder je neus. Hmmmmmmmmm...!


En toen iedereen uitgegeten en uitgefeest was, toen moesten we weer bijeen komen in de zaal want daar werd bekend gemaakt welk groepje de spelletjes had gewonnen, en nog belangrijker: wie er het aller-Aller leukste kostuum aan had. Ik en nog wat kids uit mijn klas mochten kiezen (en bekend maken) wie de gelukkige was met het aller beste en mooiste kostuum aan. Een meisje die verkleed was als een mooi prinsesje was de gelukkige winnaar. En natuurlijk kreeg zij een prijs. (Het was ingepakt dus ik ben nooit te weten gekomen wat er nou eigenlijk onder dat papier verborgen zat, en ben er nou eigenlijk wel nieuwsgierig naar.)
Toen iedereen dacht dat het feest afgelopen was werd de muziek nog even aangezet en iedereen pakte elkaars schouders beet en danste vrolijk in de polonaise.

En aan het eind moest de hele boel natuurlijk weer opgeruimd worden, en wie denk je dat nou net de beurt had om die vreselijke troep op te ruimen (in klas 3,4)? .....mijn moeder!!! Haha! Ik hielp aan het eind ook nog een handje mee in de grote zaal.

Ik vond het een heeeeeeeeele leuke carnaval, en jammer dat het de laatste voor mij was op deze school!!

Robin de Jong, klas 6

Geen opmerkingen: