vrijdag 2 maart 2007

Het maken van een mooie stok

Een paar weken terug moesten we stokken van thuis meenemen voor handenarbeid. We moesten eerst het bovenste stuk van de stok helemaal schoonmaken, de schors erafsnijden. Toen moesten we vormpjes in de schors gaan snijden. Bij het snijden zat iedereen tegen me aan te kletsen maar ik merkte er niks van omdat ik zo lekker bezig was. Dat was een fijn gevoel. Na de vormpjes moesten we schuren. De juf zei steeds dat het nog niet helemaal goed was, het moest heel glad. Nu zijn mijn vormpjes bijna helemaal weggeschuurd. Uiteindelijk was het goed. Toen moest ik gaan verven. Het bovenste gedeelte heb ik blauw en het onderste gedeelte heb ik groen.

Uiteindelijk was ik klaar met schilderen, en toen moest ik een gaatje boren met een handboor, en nog met kleine handboortjes. Toen ik klaar was met boren had ik per ongeluk de punt van de boor gebroken. Toen moesten we van ruw touw hele rare knopen gaan leggen, in een hele rare vorm. Toen ik klaar was met het rare knopen moest ik alle draadjes die nog over waren helemaal uitrafelen. Toen ik klaar was had ik hem met lak bespoten. En toen de week daarna was hij opgedroogd en was hij klaar. Hij was heel erg mooi geworden!

Ik vond het leuk om te doen, alles vond ik even leuk. En nadat al dat gedoe met die stok klaar was gingen we figuurzagen. Daar zijn we vandaag mee begonnen dus ik weet nog niet of ik het leuk vind. Ik heb dat nog nooit gedaan. (mijn moeder zegt van wel maar ik heb gelijk)

Einde.

Finn, klas 4

Geen opmerkingen: