woensdag 25 april 2007

Aan tafel

Tijdens het eten bij de peuters, met 15 kinderen rond de tafel, wordt er behalve gegeten ook flink wat gekletst. Vandaag ging het gesprek over opa's; er was een opa gevallen met de fiets en die had AU. Alle kinderen weten wel iets te vertellen over opa's, ze zijn immers allemaal bijzonder: Sommige opa's zijn heel groot, of heel oud, andere zijn heel sterk, of allang dood. Er zijn kinderen die wel twee dode opa's hebben, iemand heeft zelfs een opa die al twee keer is overleden, en een ander een oma die weer babietje is geworden. De verhalen worden steeds sterker en steeds luidruchtiger. "Ik heb drie opa's" ... "ik heb zóveel opa's" (een opgestoken hand) ... "IK heb zóveel opa's" (twee hoog opgestoken handen). Dan zegt een jongetje enthousiast "en IK heb mijn opa doodgeschiet!" ... Hij heeft duidelijk gewonnen, dit is niet te toppen - iedereen is er even stil van. Dan reageert een vriendje heel rustig: "Dat is niet zo aardig van je" ....


juffie Elles, peutergroep

Geen opmerkingen: